GARANCIA, REKLAMÁLÁS

 

1. Az eladó felelős az áruk hibáért, és a vevő a keresetet azonnal érvényesítheti az eladóval az alkalmazandó követelés szabályainak megfelelően. Az értékesített termékekre vonatkozó jótállási időszakot az általános jogi szabályozás határozza meg.

 

2. A követeléskezelésre érvényes panaszkezelési szabályzat vonatkozik. A vevő rendeléssel megbízást küld az eladónak, amely igazolja, hogy megfelelően tájékoztatták az árutovábbítás feltételeiről és módjáról, ideértve a követelés benyújtásának részleteit, valamint a garanciális javítások teljesítését.

 

3. A panaszbejelentés a vevő által az eladótól az e-kereskedelemben megvásárolt árura vonatkozik, az eladó e-shop weboldalán, vagy elektronikus levélben vagy más módon.

 

4. A jelen formanyomtatványban szereplő panaszrend minden üzleti ügyben érvényes, kivéve, ha más garanciális feltételeket tárgyalnak.

 

5. A vevőnek joga van arra, hogy az eladónak szavatosságot terjesszen elő olyan termékekre vonatkozóan, amelyek a gyártó, a szállító vagy az eladó által okozott hibákat mutatják be, amelyekre a garancia vonatkozik, és amelyet az eladó vásárolt.

 

6. A vevő az áruk átvételét követően ellenőrzi az árut. Ha a termék hibásnak bizonyult, akkor igényelheti az ellenőrzés során észlelt hibákat. A jótállási időszak alatt az ügyfélnek joga van a hiba eltávolítására, az áru visszaküldésével, beleértve a tartozékokat az eladónak, a jótállási igazolást (ha van), az áru beszerzésének igazolását - e dokumentumok egyike elegendő

 

7. Ha az áru hibás, az ügyfélnek jogában áll a jótállást igénybe nyújtani elektronikus levélben vagy telefonos kapcsolattban.

 

8. Az eladónak objektíven benyújtott panasztételi eljárás azon a napon kezdődik, amikor a következő feltételek teljesülnek:

a. az igényelt terméket a fogyasztó benyújtotta a következő címre: Kallisto s.r.o., Masarykova 21, 040 01 Košice,

b. az igényelt termékkel együtt a vásárlás igazolása - készpénzfelvétel (számla), jótállási igazolás, amennyiben kiadott - az egyik ilyen dokumentum elegendő, a fogyasztó neve és címe vagy telefonos kapcsolat, az áru hibájának pontos leírása.

 

9. A panaszjelentés a következő címen érhető el:

a fogyasztó kitölti az a-g panaszokat a panaszjelentésben és elküldi a panaszjelentést e-mailben, postán, vagy személyesen kézbesíti a fenti címre.

 

10. A követelés megkezdése az igény napja. A visszaküldött árukat a vevő az eladó üzleti telephelyére vagy a jelen kérelem / 8.a./ pontban meghatározott helyre nyújtja be. Az eladó köteles panaszt elfogadni minden olyan telephelyen, ahol a követelést elfogadják, vagyis az üzlethelyiségben.

 

11. A panaszok beérkezésének helyén az eladó köteles biztosítani a kártérítési igények kezelésével megbízott személy jelenlétét.

 

12. A vevő indokolatlan késedelem nélkül értesíti az eladót a termékhibákrol.

 

13. A követelés kézhezvételének időpontjában az eladó átvételi elismervényt küld a vevőnek, e-mailben vagy írásbeli formában, amelyben köteles pontosan azonosítani az áruk hibáit.

 

14. A panasz kezelésének meghatározása után a követelést azonnal orvosolni fogják.  Az igény azonban a követelés napjától számított legfeljebb 30 napig tarthat. A panaszkezelés határidejét követően a fogyasztónak joga van visszavonni a szerződést, vagy jogában áll a terméket új termékre kicserélni.

15. Az eladó nem vállal garanciát olyan hibákért, amelyeket a szerződés megkötésekor értesítettek a vevővel.

 

16. A jótállás ezekben az esetekben szűnik meg:

a. hogy ha nem nyújt be fizetési igazolást, a szállítási bizonylatot vagy a jótállási jegyet, elegendő az egyik dokumentum,

b. az áru szavatossági idejének lejártával

c. a vevő által okozott áru mechanikai károsodásaval,

d. az áruk olyan körülmények között történő felhasználása, amelyek nem tükrözik a páratartalmukat, a természeti környezetre gyakorolt kémiai és mechanikai hatásokat,

e. a termék nem megfelelő kezelése, kiszolgálása vagy elhanyagolása,

f. az áru műszaki szabványokban vagy biztonsági előírásokban foglalt túlzott terhelés, helytelen tárolás, helytelen kezelés vagy felhasználás,

g. az áru meghibásodása kiszámíthatatlan események miatt,

h. az áru károsodása szakszerűtlen beavatkozás, szállítási károk, vízkárosodás, tűz, statikus vagy légköri elektromosság miatt.

 

17. Az eladó köteles a panaszt feldolgozni és a követelést az alábbi módszerek egyikével megszüntetni:

a. a javitott áru átadásával,

b. az áru cseréjevel,

c. az áruk vételárának visszaküldésével,

d. megfelelő árengedménnyel,

e. írásos kérelem a vevő számára, hogy megkapja a megadott kártéritést,

f.  az áru követelés indokolt elutasításaval.

 

18. Az eladó köteles a vevőnek a követelés napjától számított 30 napon belül írásban megküldeni a követelést.

 

19. A jótállás időtartama a vásárlási szerződés dátumától számított 24 hónap, kivéve azokat a termékeket, amelyekre a jótállási időszakot a fogyasztás ideje jelzi (az élettartam vagy a minimális tartósság). A garancia időtartama meghosszabbodik, amikor a vevő nem tudta felhasználni az árut az áru javítása miatt.

 

20. A vásárlónak történő árucserék esetén a vevő megkapja azt a dokumentumot, amely alapján az árut kicserélik, és az új szállítólevél és az igénylő dokumentum alapján további követelések lesznek érvényesítve. A termékek cseréje esetén a jótállási időszak új termékek beérkezésétől kezdődik.

 

21. A kivehető hibák tekintetében a panasz a következőképpen történik:

a. az eladó biztosítja a hiba eltávolítását, vagy

b. az eladó a rossz árut kicseréli egy új, azonos termékre.

 

22. Olyan hiba esetén amely megakadályozza, hogy az árut hibamentesen használják fel, az eladó:

a. törli az adásvételi szerződés, vagy az ügyfél kérésére más azonos vagy jobb műszaki paraméterekkel történő árura cseréli, vagy

b. abban az esetben, ha az eladó nem tudja kicserélni az árut egy másikra,kiálit egy jóváírást a hibás árura

 

23. Az igénylés céljából több mint kétszeres előfordulása és eltávolítása ugyanazt a törlendő hibát ismételt károsító hibának minősül.

 

24. Az igénylés céljából több mint két téves hiba előfordulását és eltávolítását számos félrevezető hibának tekintik.

 

25. Abban az esetben, ha az eladó a követelés visszautasításának jogszerű okaként megszünteti a követelést, de a termék hibája a fogyasztó által objektíven jelen van, és nem távolították el, a vevő megpróbalhatja az áru hibáinak bírósági úton történő eltávolítására vonatkozó jogát.

 

26. A jótállás nem vonatkozik a helytelen telepítésre (az összeszerelési, karbantartási és használati utasításban foglalt eljárások be nem tartása - olyan termékek esetében, amelyeknél az ilyen eljárás a termék jellegéből adódik).

 

27. Fogyasztói útmutató: (1) Megszüntethető hiba esetén a vevőnek jogában áll díjmentesen, időben és megfelelő módon eltávolítani a hibát. Az eladó köteles késedelem nélkül eltávolítani a hibát. (2) A vásárló kérheti a termék cseréjét ahelyett, hogy megszünteti a hibát, vagy ha a hiba csak a termék részeire vonatkozik, az alkatrész cseréjet hogy ha nem terheli a termék ára vagy a hiba súlyossága az eladót. (3) A hiba megszüntetése helyett az eladó mindig tökéletesen ki cserélheti a hibás terméket, ha a vevőnek nem okoz komoly nehézségeket. (4) Olyan hiba esetén, amelyet nem lehet kiküszöbölni, és amely megakadályozza, hogy a terméket megfelelően használják nem hibás termékként, a vevő jogosult a termék kicserélésére vagy a szerződéstől való elállásra. Ugyanazok a jogok vonatkoznak a vevőre, ha vannak eltávolítható hibák, de ha a terméket nem lehet megfelelően felhasználni ismétlődő hibák vagy nagyobb számú hiba esetén. (5) Ha más, nem eltávolítható hiba is van, a vevő jogosult a termék árára vonatkozó megfelelő kedvezményre.

 

 

Kassa, 10.01.2017